Att kontinuerligt berätta om nöjda kunder är viktigt för företag - både för att stärka relationer med nuvarande kunder och attrahera nya.
Uteblivna kundreferenser kan signalera att något är fel, med effekten att ni tappar kunder till andra företag inom samma bransch.
Samtidigt som AI utvecklas ökar också behovet av autentiskt material. Att referera till riktiga upplevelser från riktiga människor bygger förtroende för ert varumärke mer än något annat.
Människor tenderar att följa andras val. Det är vad vi inom marknadsföring kallar för "social proof". Men goda recensioner och varma rekommendationer har ett bäst före-datum. Att löpande referera till aktuella exempel visar att ert företag är aktivt och fungerar bra.
Det är mig ni får, mitt engagemang och ansvar från början till slut.
Jag har idag samarbeten med företag som ger mig listor på deras kunder, och låter mig sköta resten. Ett annat företag vill vara med i processen. Hos mig är de olika uppläggen lika många som antalet samarbeten.
En av mina kunder beskrev mig som självgående med stor noggrannhet för vad som efterfrågas. Ett kvitto på att jag lyckats leverera en tjänst så som jag önskar.
Det jag skapar ska vara i harmoni med ert varumärkes identitet och "spirit", och presentera det ni erbjuder era kunder på ett relevant och trovärdigt sätt.
Oavsett om det rör sig om enstaka projekt eller löpande samarbete, är det av stor vikt att tydligt komma överens om hur processen ska se ut, när jobbet ska vara klart och för vilket pris. Jag är en förespråkare för öppenhet och ömsesidigt förtroende.
Då kör jag. Nöjd kundgaranti innebär att jobbet inte är klart förrän min kund är nöjd.
Det finns många bra svar på den frågan, och här är några av dem:
Jag som grundat Mediamyran driver en podd där jag hämtar inspiration och kunskap från andra företagare.